Recenzija

Hanos Greis egzorcizmas

Possession of Hannah Grace

Hanos Greis egzorcizmas
N-16Siaubo

Metai:
2018 m.

Trukmė:
85 min.

Šalis:
JAV

Režisierius:

Diederik Van Rooijen

Vaidina:

Stana Katic, Shay Mitchell, Grey Damon, Kirby Johnson

Platintojas:
Acme Film, UAB

3.3
Recenzijos autorius:
3
Redakcijos vertinimas:
3.5
Lankytojų vertinimas:
3.3

Recenzijos autorius:

Justas Mockus

Paskelbta:

2018 12 12

Daugiau apie filmą: iMDBRotten tomatoes

Olandų kilmės režisierius Diedrikas Van Roojienas, panašu, jog su savo amatu jau yra pakankamai gerai susipažinęs. Tačiau šis filmas vis tik atrodo lyg savotiškas jo krikštas, kadangi čia jis pilnu pajėgumu pasineria į Holivudo sroves, tuo tarpu jo ankstesni darbai buvo pakankamai…lokalūs. Tuo labiau tokiame  – šiomis dienomis nesuklysime pavadindami – ambicingame siaubo žanre. Tad režisierius pristato savo dar į rigor mortis nesustirusį projektą „Hanos Greis egzorcizmas“.

Istorija sukasi apie praeities priklausomybių kamuojamą merginą Megan, kuri po reabilitacijos bando grįžti į gyvenimo vėžes… pasirinkdama dirbti naktines pamainas ligoninės morge. Ir vieną vakarą jai pristatomas mirusios merginos kūnas, po kurio atsiradimo aplink Megan ima dėtis patys kraupiausi dalykai.

Siužetinės detalės

Panašu, jog režisierius visai neblogai susipažinęs su praktika, kad geriausia siužetinį „kabliuką“ užmesti filmo pradžioje. Būtent tai jis ir padaro, žiūrovui leisdamas patikėti, jog „vaikyti, bet tai ir desertas čia bus!“. Tačiau… kuo arčiau saulės, tuo greičiau tirpo vaškas. Vos tik režisierius ėmė plėtoti savo istoriją nuo pradžių – filmo tempas sulėtėjo, aptingo ir – ties kažkur viduriu – visai sukniubo.

Konstrukcinės siužeto detalės, rodėsi, esančios labai nestabilios. Arba, kaip jau, manau, priimta sakyti, tai tipiškas Holivudo siaubo filmas. Per visą filmą bandomas ištransliuoti siaubo faktorius vis kažkur likdavo užstrigęs: ar per mažai koncentracijos konkrečioms scenoms, ar prasilenkta su esminiais išgąsdinimo elementais, ar pusantros valandos ekrano laiko merginos, kuri niekaip nesupranta, kodėl baidosi kameroje uždaryto lavono, kuris per visą laiką nieko tokio „oho!” taip ir nepadaro – aš nežinau.

Tad esmė čia daugmaž tokia, jog… čia nieko neįvyksta. Nieko, nuo ko pašiurptų oda, norėtųsi žiūrėti pro pirštus ar prisiminti, jog jūsų drabužiai dar valykloje ir turite eiti jų atsiimti dabar pat. Visiškai nieko. Režisierius, rodėsi, tiek nesusipažinęs su siaubo tematika, jog net nesugebėjo išspausti vaško iš vienos brutaliausių siaubo atmosferų – morgo. Ką jau bekalbėti apie patį „apsėdimo“ faktorių šiame kontekste. Du nuostabiausi galimi kriterijai ir…. nieko!

Techninės detalės

Tikrai norėčiau pasakyti, jog bent techniniais aspektais šis filmas kažką tokio turėjo. Deja, negaliu. Turiu pripažinti, jog čia buvo nebent keletas gaivesnių operatoriaus darbo niuansų. O daugiau… Scenarijus paviršutiniškas, montažinės detalės tiesiog funkcinės, aktorių vaidmenys taipogi realizuoti „tiesiog, kad…“. Filmas savyje neneša absoliučiai nieko, prieš ką galėčiau išspausti nors milimetrą palaimingos šypsenos.

Pabaigai

Tai vienas tų „siaubo“ filmų į kuriuos galiu rekomenduoti neiti tiesiog be didesnių kompromisų. Čia nebent laimę rado tos keturiolikinių vaikinų sielos, kurios ekrane pamačiusios bent milimetrą apsėstosios merginos krūties ėmė krizenti „žiū, papas, seni, papas… *huehuehuehue*“. Vienareikšmiškai galite sau leisti apeiti šį filmą ir geriau kokį šeštą kartą nueiti pažiūrėti „Bohemijos rapsodijos”.

3Recenzijos autoriaus įvertinimas:

Scenarijus:
3
Režisūra:
3
Kinematografija:
3
Garso takelis:
3
Techninė pusė*:
3
Aktoriai:
3
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D