„13 drąsių moterų“

Nusipelnęs Kinijos režisierius Zhangas Yimou, kuris savo filmografijoje gali pasigirti trimis Oskarų nominacijomis už geriausią užsienietišką filmą su 1991 metų drama „Džu Dou“ , 1995 metų istorine drama „Pakelti raudoną žibintą“ bei 2002 metais pasirodžiusia nuotykių juosta „Bevardis“, pristato antrą kinų kinematografijos istorijoje pilnai valstybės finansuojamą projektą, kuriame pagrindinį vaidmenį atlieka pirmo ryškumo Holivudo žvaigždė. Režisierius kartu su aktoriumi Christianu Bale‘u kviečia į kupiną skausmo, nevilties bei purvo kelionę po karo nualintą kinų miestą Nankiną, kuriame vienoje bažnyčioje slepiasi būrys mokinių, visiškai praradusių viltį išsigelbėti.

1937 metai. Kinija yra visiškai nualinta nuo japonų karo veiksmų šalyje, kiekviename kampe tik smurtas, ugnis, prievartavimai, liūdesys, kraujas bei purvas. Amerikietis Džonas atvyksta į siaubingai nuniokotą miestą Nankiną palaiduoti mirusio kunigo ir pats papuola į karinių veiksmų epicentrą. Apsistojęs bažnyčioje, kurioje slepiasi būrys mokinių, vyras ieško tik būdo pasipelnyti bei apvogti vaikus, tačiau neužilgo atvykusios prostitutės priverčia Džoną neskubėti, o kartu ir prisiimti atsakomybę dėl nekaltų jaunuolių. Apsivilkęs kunigo drabužiais, amerikietis privalo apsimesti bažnyčioje gyvenančiu Dievo tarnu prieš priešiškai nusistačiusius japonų karius, nes tik jo rankose yra visų ten besislapstančių likimas.

Visas šis kraupus įvykis yra sukurtas pagal tikrais faktais paremtą istoriją, todėl žiūrint bendrai iš istorinio konteksto, režisieriaus dėka gaunamas kokybiškas be jokių pagražinimų produktas. Patį filmą pradžiai reikia skelti į dvi žanrines dalis, karo bei dramos, o po to dar ir pačią siužetinę linija į tris tam tikras istorijas ir personažų likimus. Beveik iki paties vidurio filmas yra kupinas efektingų karinių veiksmų, brutaliausių scenų, nevilties bei žmonių charakterių pristatymų, tačiau jau antroje juostos pusėje viskas apsiverčia ir žiūrovas gali stebėti emocionaliai pateikiamą dramą. Visgi balansavimas tarp žanrų yra išlaikytas pakankamai gerai, nes nei viename pateiktame kadre nesijaučia kokio nors diletantiško sprendimo iš kūrėjų pusės, o ypač padėkoti reikėtų filmo režisieriui, nes jo darbas tikrai paverčia visą filmą puikiausiu reginiu tiek akims, tiek sielai. Jeigu pats filmas yra iš dviejų tam tikrų dalių, tai jo vidus ir siužetinės linijos eiga priklauso nuo trijų likimų. Visgi Džono personažas ir jo asmeninė tragedija bei kartu viso filmo eigoje kilimas iš pelenų bei transformacija einant link galo puikiausiai parodo žmogaus charakterio trapumą bei nepastovumą, žmogaus prigimties paslaptį. Mergaičių ir prostitučių  likimas irgi yra net labai susijęs, todėl bendras jų paveikslas nors ir yra akivaizdžiai priešingas, tačiau toks artimas, jog galima jį priskirti prie kreivo veidrodžio bendro vaizdo. Skaistybės bei nuodėmės metaforiškas paveikslas filmo herojų pavidale sudaro puikų dramatišką foną, o tuo labiau, jog pačios prostitutės yra atsidavusios dėl gėrio, kuris laužo visokiausius stereotipus apie seniausios profesijos atstoves. Kaip nebūtų gaila, bet kai juostos kūrimą kontroliuoja nacionalinė Kinijos kinematografijos asociacija, be nacionalistinio iškilimo bei propagandos neapsieinama, kas šiek tiek palaužo filmo dvasią su politiniais motyvais. Pats filmas tai tarsi atsakas Japonų šalies iškiltai geišų kultūrai, kuri yra puikiai pavaizduota amerikiečių 2005 metų dramoje „Geišos išpažintis“. Puikiai pavaizduotas juostoje prostitučių amatas, gundymo įgūdžiai bei pokalbiai apie tam tikras karo metų vilioklių paslaptis. Žiūrint į galutinį viso filmo vaizdą susidaro nuomonė, jog nesvarbu ar vaikas, mokinys, kunigas ar prostitutė — karo metu kiekvienas yra lygus ir kiekvienas gali tapti didvyriu, kuriuo šioje juostoje tapo būrys prostitučių. Liūdnas, pesimistiškas paskutinis filmo akordas, nuteikiantis melancholiškai nuotaikai, akivaizdžiai parodo, jog kilus pavojui yra žmonių, kurie sugeba paaukoti save dėl kilnaus tikslo.

Visas filmas yra perpildytas nuostabiausiomis dekoracijomis sudarant brutalų karo padarinių vaizdą, o ir, žinoma, labai autentiškai kiekviename kadre viskas pateikta. Kitas svarbesnis aspektas yra garso takelis bei be jokio kompiuterio pagalbos sukurti mūšiai pasitelkiant senas geras pirotechnikos specialistų gudrybes, kurių dėka gaunamas realistiškas karo veiksmų vaizdas. Kaip bebūtų gaila, tačiau viską gadina labai jau nevykęs operatoriaus darbas, kuris kaip tyčia norėdamas sugriauti puikiausius režisieriaus sukurtus juostos pamatus blogai elgiasi su objektyvu, o norėdamas sukurti realistišką drebančios kameros efektą važiuoja tiesiogiai į lankas parodydamas iš blogiausios pusės kvapą gniaužančias batalijų scenas. Atmetus blogą operatoriaus darbą, filmas savo realistiška atmosfera sugeba perteikti visą karo siaubą efektingais bei kraują stingdančiais vaizdais.

Pagrindinio personažo atlikėjas bei didžiausia filmo žvaigždė, aktorius Christianas Bale‘as, kaskart pasirodydamas kino ekranuose sugeba nustebinti tiek puikiai pateiktu personažu, tiek puikiausia vaidyba. Šis filmas ne išimtis. Filmuodamasis visiškai kitame pasaulio krašte aktorius demonstruoja visišką savo talentą bei puikiausiai įkūnija Džono personažą. Tiek emocijų, dramatizmo, aistros retai tenka pamatyti, o bendrame visų aktorių fone jis, tiesiogine to žodžio prasme, atrodo kaip genijus. Kiniečių aktorių kolektyvas padoriai pasirodo, kiekvieną sceną atidirbo pakankamai gerai, bet įsiminamo personažo iš visų galima paminėti tik nebent dramatiškai suvaidinusi Džordžą  Tianyuaną Huangą, kuris savo vaidyba užgožia visus kitus azijiečių aktorius.

„Karo gėlės“ – tai pakankamai rimta drama apie karo nualintos Kinijos siaubingus padarinius žmonėms. Brutaliai tikroviškas žvilgsnis į liūdną istoriją, sukurtą pagal tikrų įvykių motyvus,  apie trylika drąsių moterų, nepabijojusių stoti akis į akį su priešu bei savo atsidavimu išgelbėti nekaltus vaikus nuo siaubingos lemties. Nors filmas yra perpildytas propagandos, tačiau jis neša savyje kažką daugiau, nei paprastą kritiką Japonų šaliai, tai filmas apie tikrą atsidavimą, meilę artimam bei tikėjimą.

7.8
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
8.0
Režisūra
8.0
Kinematografija
7.0
Garso takelis
7.0
Techninė pusė
8.0
Aktoriai
9.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles