Režisierius Steven Quale, pristatęs tokius savo projektus kaip „Final Destination 5 3D“ bei „Into the Storm“ ir dalyvavęs „Avatar“ bei „Titanic“ kūribiniuose procesuose , pristato naujausią savo darbą – „Renegades“. Istorija prasideda 1995 metais Bosnijos ir Hercegovinos sostinėje Sarajeve, kur vyko ilgiausia karo istorijoje miesto apsiaustis – nuo 1992 iki 1996 metų. Čia, kaip NATO sąjungininkė konflikte, savo pajėgas dislokavusi JAV kariuomenė savo iniciatyva vykdo įvairiausias karines užduotis, kurių epicentre visuomet veikia pagrindinis Ruonių brigados penketas. Eilinį vakarą po misijos ir pusės miesto nusiaubimo tanku – kariai sėdi vietiniame bare ir lenkia taureles už eilinę dienos pergalę. Netikėtai vienas iš jų sužino apie Bosnijos ežere esantį paskendusį auksą – 27 tonos aukščiausios prabos spindesio. Tad komanda ima ruoštis jo ištraukimui, šitaip palepindami ne tik savo kišenes, bet suteikdami finansinę atsvarą nusiaubtai šaliai.

Siužeto subtilybės

Siužetas prasideda labai įprastu Holivudo tonu – žiūrovas įmetamas į kovos vidurį, kur kulkos ir sprogimai tiesiog užpila ekraną. Tad tonas užduodamas visai neblogas – žiūrovas žino, ko atėjo, kas jam buvo žadėta ir jis tam visiškai pasiruošęs ir nusiteikęs. Tik visa bėda tame… kad visi jo lūkesčiai yra realizuojami per daugmaž dvidešimt pirmų filmo minučių – visas kitas filmo ekrano laikas, didžiąja dalimi, skirtas grandiozinio plano sukūrimui, pasiruošimui ir realizavimui. Tai reiškia, nors filmas ir pradėtas labai ryškia „The Expandables“ gaida, visa kita čia  – daugiau mažiau – vyksta kažkokių karinių debatų principu, aukso istorijos atpasakojimu ir pastoviu moralnių/karinių vertybių analizvimu.

 Tad čia suklysta bent dviejose vietose: pirmiausia, tai žiūrovas yra tikrai efektyviai suintriguojamas įvadine filmo dalimi, o paskui pamažu paliekamas prie suskilusios geldos, nes viskas, kas toliau filme vyksta – tai yra įvairiausio kalibro… pokalbiai. Antriausia, yra atvejų, kai kariniai filmai pradedami panašia gaida, o po to Skoningai realizuojama visa pasakojimų/pokalbių plotmė, kuriai pasibaigus žiūrovas nėra nusivylęs rezultatu, nes puikiai pajautė filmo perėjimą iš kinektiškos erdvės į naratyvinę. Na, šis filmas – toli gražu ne šis atvejas. Čia, kaip minėjau, maždaug po dvidešimties minučių intensyvaus veiksmo viliotinio – siužetas tiesiog užsivelka sportines kelnes, atsidaro alaus ir pradeda ilgai ir nuobodžiai kalbėti.

 Per daug nevyniojant į vatą, šis filmas – tai vidutinės klasės produktas. Paėmus patį istorijos kontekstą ir jį atribojus nuo to, kas buvo su juo padaryta – viskas čia kaip ir visai neblogai: Europos prieangis, nuostabūs kraštovaizdžiai, sudėtinga misija po vandeniu… Rodos, lyg kalbėtume apie Bondo filmą. Bet taip nėra, ir šios istorijos potencialas nebuvo efektyviai realizuotas.

Pokalbių scenarijai ir J.K. Simmons

Na, kadangi šiame filme daugiau kaip ir nėra apie ką kalbėti, tai belieka aptarti esminius jo aspektus – scenarijų ir… J. K. Simmons. Na, kadangi kaip vaikas prie deserto nekantrauju pereiti prie gerosios filmo dalies, blogąją aptarkime trumpai – kaip jau supratote, tai filmo scenarijus, kuris sudaro 80 proc. filmo laiko. Jokio ryškaus personažo, sausi, surombėję komediniai pliūpsniai ir jokios dialogų kibirkšties. Vienintelis filmo aspektas, kuris kažkiek užleidžia saulės šviesos ant šios „veiksmo“ ašarų pakalnės, tai… J. K. Simmons! Pastaruoju metu pastebėjau, kad ir koks filmas būtų nenusisekęs (kchem… kchem… „All Nighter“ kchem…), šis aktorius lyg gelbėjimosi ratas, lyg kokia apvaizda kažkam gerai įvaro vinių į minkštąją ir padaro projektą kažkiek įdomesniu. Tai padaryti, mano manymu, yra tikrai kažkoks unikalus šio aktoriaus talentas! Nors jis ir tesudarė kokias 5 minutes ekranos laiko… Totally worth it!

Bon Appetite… Not!

Na, kaip jau, ko gero, supratote, šiame filme kažkokios paguodžiančios užuovėjos tikrai nerasite: nei veiksme, kurio čia praktiškai nėra; nei scenarijuje, kuris čia pilkesnis už patį pilkumą. Nei J. K. Simmons, kurio čia tiesiog per mažai. Tad jeigu Jūsų smalsumas tikrai nežabotas, galite jį susigadinti su šiuo filmu. Jeigu matėte filmo treiler‘į – galima sakyti, matėte patį filmą.

5.3
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
5.0
Režisūra
5.0
Kinematografija
5.0
Garso takelis
6.0
Techninė pusė
6.0
Aktoriai
5.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles