Man esi viskas

Everything, Everything

„Niekada man meilės nebus per daug!” Prieš daugiau nei dvidešimt metų kartu su Andriumi Mamontovu traukė būriai paauglių merginų. Dalis šiuolaikinių merginų galėtų užtraukti eilutę „niekada romantinių filmų apie sergančius paauglius nebus per daug“. Pastaraisiais metais , įkvėptos milžiniškos filmo „Dėl mūsų likimo žvaigždės kaltos“ (angl. „The Fault in Our Stars“) sėkmės, kino kompanijos pristato bent kelis panašios tematikos projektus, apeliuojančius į jaunosios kartos auditorijos (daugiausiai merginų) jausmus ir pinigines. Šį kartą vėžį ant atsarginių suolelio pasodina kombinuotas imunodeficito sindromas (SCID), kuris romantinėje dramoje „Man esi viskas“ (angl. „Everything, Everything“) trukdys jauniems įsimylėjėliams.

Aštuoniolikmetė Medelina (akt. Amandla Stenberg) serga SCID sindromu ir negali išeiti iš namų. Merginos imuninė sistema yra tokia silpna, jog bet koks pasigautas virusas ar bakterija gali jai kainuoti gyvybę. Dėl šios priežasties, visas Medelinos pasaulis apsiriboja namais ir bendravimu su savo mama Paulina (akt. Anika Noni Rose) bei slauge Karla (akt. Ana de la Reguera). Tačiau viskas pasikeičia, kai į kaimynystėje esantį namą įskrausto žavus jaunuolis Olis (akt. Nickas Robinsonas). Jaunuoliai iškart susižavi vienas kitu, nors pasimato tik per langą. Jie pradeda bendrauti žinutėmis ir supranta, jog nei liga, nei kitos priežastys negali sutrukdyti jų meilei.

Jau jaučiate tą neapsakomai saldų skonį? Atleiskite, bet esu priverstas priberti nemažą kiekį druskos ir pipirų. Pagrindinė „Man esi viskas“ problema yra ta, kad tai visiškai šabloniškas filmas, atitinkantis visus žanro kanonus. Tikriausiai, vienintelis komponentas, kuris išskiria šią juostą iš kitų panašių kūrinių yra retai sutinkama liga. Vėl turime du gražius jaunuolius, vienas jų serga, jie įsimyli, tačiau absoliučiai jų laimei trukdo minėtoji liga. Dar svarbu paminėti, kad jie kartu leidžiasi į kelionę-nuotykį, kuris turėtų atriboti juos nuo aplink esančių problemų. Kažkur girdėta ir matyta, nemanot? „Man esi viskas“ istorija (kuri paremta rašytojos Nicola Yoon romanu „Viskas, viskas“, tapusiu „The New York Times” bestseleriu) eina tuo pačiu jau pramintu keliu ir čia galima įžvelgti didelę stiprybę, bet ir ne ką mažesnę silpnybę.

Stiprybė yra ta, kad kūrinys daro tai, ką jau darė kiti. Ir jeigu tai veikia, tai kam bandyti iš naujo išrasti dviratį? Knyga, pagal kurią paremtas filmas, susilaukė milžiniško populiarumo, projektai, paremti panašiomis knygomis, į kino sales pritraukia nemažą skaičių žiūrovų. Ir iš čia išplaukia pagrindinė silpnybė, kuri skamba lygiai taip pat – kūrinys daro tai, ką jau darė kiti. Nors jaunų mergaičių auditorija ir yra lojali, kiek jai bus įdomu matyti tą patį, ką matė prieš kelis mėnesius ar metus? Be to, vien iš nišinės auditorijos milijonų neprisikrausi, tad tokiems filmams reikia ne tik merginų. Pritraukiant kitos lyties ar kitų amžiaus kategorijų žiūrovus, turėtų suveikti įvairiapusiškesnė siužetinė linija, problemų, su kuriomis susiduria filmo veikėjai, svoris. Tačiau „Man esi viskas“ yra vientisai pabarstytas cukrumi, tik vietomis jo šiek tiek pagailėta, nes, na, juk reikia nors kelių vietų kur jaunosios žiūrovės paverktų, o kitų netyčia į kino salę atklydusių žiūrovų nesuvimdytų perdėm didelis saldumas. Vis tik, net ir rimtos bei probleminės vietos buvo klišinės. Filmas neneša jokio didesnio emocinio pagrindo, su kuriuo galėtų susigyventi didesnė žiūrovų dalis. Siužetas per daug paprastas ir joks, kad tau galėtų nors minimaliai rūpėti ekrane vykstančios dramos.

„Dėl mūsų likimo žvaigždės kaltos“ turėjo daug stipresnį emocinį bagažą ir dinamiškesnį siužetą. Ne toks mūsuose žinomas filmas „Dabar gerai“ (angl. „Now Is Good“), su Dakota Fanning pagrindiniame vaidmenyje, buvo daug realistiškesnis ir dramatiškesnis kūrinys. Nors irgi nebuvo kinematografinis stebuklas, ką rodo ir vidutinės kritikų nuomonės, juosta neapsiribojo vien tik saldžia meilės istorija, o pateikė gyvenimišką dramą, kurioje daug daugiau probleminių sluoksnių, ne tik veikėjos liga. Ne per seniausiai pasirodęs „Netflix“ serialas „Trylika priežasčių kodėl“ (angl. „13 Reasons Why“) taip pat pademonstravo, jog su jaunąja karta galima kalbėti ir apie sunkias problemas, su kuriomis susiduriame realiame gyvenime. Šis serialas pritraukė didelę ne tik paauglišką auditoriją, vertė diskutuoti, susimąstyti.

Suprantu, kad filmo „Man esi viskas“ tikslas nebuvo kalbėti apie dramatiškas problemas, ar, šiuo konkrečiu atveju, sunkią SCID ligonių kasdienybę. Galbūt jis sutrauks dideles mases žmonių, uždirbs daugybę pinigų ir skatins toliau rašytojus rašyti panašius romanus, o kino studijas juos ekranizuoti. Tačiau, mano nuomone, šis arklys yra po truputį nuvaromas. O kai tas arklys kris, automatiškai kris ir filmų populiarumas bei pajamos. Žmonėms galiausiai turi pabosti žiūrėti į tą patį vaizdą, tik su kitais aktoriais. Žanras tikrai nemirs, tačiau kūrėjams teks ieškoti naujų formų, problemų, pasakojimo būdų, jog sudomintų ne tik pradėjusį  nuobodžiauti ištikimą žiūrovą, bet ir platesnę auditoriją.

Jau baigėsi druska ir pipirai, tad pabaigai šiek tiek pasaldinimo. Nors kritikos šioje apžvalgoje nemažai, tačiau „Man esi viskas“ nėra visiška tragedija. Tai yra žiūrimas filmas. Tvarkinga techninė pusė nevertė nusukti akių nuo gamybinio nemokšiškumo, aktorių vaidyba taip pat nebuvo visiškai medinė. Garso takelis buvo pripildytas šiuolaikinėmis melodijomis, kurios atitinka filmo žiūrovų muzikinį skonį (priešais mane sedėjusios merginos dainavo kelis kartus filmo metu, o tai parodo, kad šioje vietoje padirbėta iš tiesų gerai).

„Man esi viskas“ – yra banalus, klišinis ir monotoniškas filmas apie paauglių meilę, kuriai trukdo liga. Jeigu esate užkietėjęs panašių kūrinių fanas, juosta neturėtų jūsų nuvilti. O aš tikiuosi, kad šis filmas po truputį taps TOKIŲ filmų saulėlydžio ar šermenų pranašu. Tai paskatintų kūrėjus paieškoti daugiau originalumo ir kūrybiškumo statant filmus apie paauglių meilę.

5.5
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
3.0
Režisūra
4.0
Kinematografija
6.0
Garso takelis
7.0
Techninė pusė
7.0
Aktoriai
6.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles